Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2021/06/artykul_grafika_wyrozniona.jpg

Twórz, dobieraj, kompletuj szafy elektryczne w nowym sklepie My Rittal


W ostatnich czasach coraz częściej obserwujemy przenoszenie sklepów do Internetu. Każdy z nas na pewno nieraz i nie dwa korzystał z usług wszelakich sklepów internetowych, czy to kupując buty, ubrania albo zamawiając jedzenie. Nie inaczej dzieje się także w branży przemysłowej. Rittal uruchamia nowy sklep, za pomocą którego będziemy w stanie zamówić szafę sterowniczą oraz dobrać do niej odpowiednie podzespoły. W tym artykule przedstawię cechy sklepu, jego zalety, ciekawe funkcjonalności. Dodatkowo przygotowaliśmy film prezentujący korzystanie z konfiguratora, za pomocą którego będziemy w stanie dobrać potrzebną nam szafę oraz niezbędne podzespoły.

Jak mogę skorzystać ze sklepu?

Na samym początku należy wspomnieć jak można zacząć korzystać z możliwości sklepu My Rittal. Istnieją dwie drogi: jeżeli jesteście już obecnymi klientami Rittal, możecie bez wahania korzystać ze wszystkich funkcji sklepu internetowego. Druga droga jest dla nowych klientów, którzy chcą dopiero zacząć współpracę z firmą Rittal. Możecie założyć konto, przeglądać jego możliwości, ale macie zablokowaną jedną, w zasadzie najważniejszą funkcję, nie możecie składać zamówień. Pierwsze zamówienie należy złożyć w tradycyjny sposób poprzez kontakt z biurem obsługi i ustaleniu warunków płatności z odroczonym terminem. Po załatwieniu tych formalności, przy drugim i kolejnych zamówieniach możecie już korzystać ze wszystkich funkcjonalności sklepu My Rittal.

Aby jednak zacząć w ogóle korzystanie ze sklepu, najpierw należy założyć konto. Po założeniu konta otrzymamy maila z potwierdzeniem, jednakże nasze konto nie będzie jeszcze aktywne. Musimy poczekać, aż pracownicy firmy Rittal potwierdzą nasze dane i w kolejnym mailu wyślą nam informacje, że nasze konto zostało aktywowane i możemy już z niego korzystać. W dalszej kolejności funkcjonalności sklepu zależą od tego, czy jesteś obecnym, czy też nowym klientem. Ścieżki postępowania w każdym z tych przypadków zostały opisane powyżej.

Jakie możliwości oferuje My Rittal?

Wiele z możliwości sklepu My Rittal jest intuicyjna i pokrywa się z wieloma tradycyjnymi sklepami internetowymi. Także myślę, że każdy chętny do skorzystania z jego funkcjonalności odnajdzie się tam bez najmniejszego problemu. Przytoczę teraz kilka z jego najważniejszych cech, tak byście wiedzieli, czego możecie się spodziewać. Zacznijmy od najbardziej podstawowej rzeczy, czyli dodawania wybranych przez nas podzespołów do koszyka. I tu mamy dwie możliwości, elementy możemy dodawać zarówno z poziomu katalogu produktów, jak i konfiguratora RiCS (o samym konfiguratorze będzie później). Dalej mamy możliwość sprawdzenia ceny oraz dostępności danych artykułów. Ciekawą oraz całkiem wygodną opcją jest możliwość zapisywania ulubionych przedmiotów, oraz nawet całych koszyków. Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy szukać ciągle tych samych artykułów. W dalszej kolejności mamy możliwość generowania wyceny online czy też wysłać zapytania ofertowe z uwzględnieniem naszych uwag, czy komentarzy. Jak już zamówimy potrzebne nam artykuły mamy możliwość śledzenia statusu wszystkich naszych zamówień, a także mamy dostęp do archiwalnych zamówień. Na sam koniec wspomnę o możliwości dodania 10 adresów dostaw. Jak widzicie My Rittal oferuje wiele, wiele możliwości, część z nich jest dość intuicyjna i myślę, że każdy, kto kiedykolwiek dokonywał zakupów online odnajdzie się w My Rittal bez problemu.

Jak tworzyć zamówienia?

Zatem zarejestrowaliśmy się, poczekaliśmy, aż nasze konto zostanie aktywowane i już możemy korzystać z możliwości sklep. Wspomnę teraz o dość ważnej sprawie. Podczas logowania, jeżeli mamy problemy z wprowadzeniem hasła, czy też po prostu go nie pamiętamy, nie próbujmy na siłę logować się do sklepu. Systemy bezpieczeństwa sklepu My Rittal został tak zaprojektowane by po 3 nieudanych próbach zalogowania, zablokować nam dostęp do konta. Takie rozwiązanie podyktowane jest bezpieczeństwem klientów, tak by nikt niepożądany nie mógł zamawiać czegoś w naszym imieniu. Jeżeli mamy problemy z hasłem najlepiej jest zresetować hasło lub napisz do obsługi sklepu. Wspomniałem o tej ważnej kwestii, a teraz przejdziemy do procesu składania zamówienia. Opiszę teraz krok po kroku jak wybrać przykładową szafę, dodać ją do koszyka, a następnie złożyć zamówienie. Zaczynajmy!

Załóżmy, że szukamy szafy sterowniczej. Zacznijmy od wybrania zakładki Produkty znajdującej się na głównym pasku. Po wybraniu naszym oczom ukaże się okno z możliwością wyboru systemu, jakiego poszukujemy. Mamy tu do wyboru szafy sterownicze, rozdzielnice mocy, klimatyzatory czy też szafy przeznaczone do IT. Chcemy znaleźć szafę sterowniczą, dlatego też wybieramy Szafy sterownicze.  Po otwarciu nowej strony naszym oczom ukaże się bardzo ciekawa funkcjonalność, mianowicie wyszukiwarka. Dzięki niej możemy wyszukiwać interesujące nas szafy poprzez podanie pożądanej wysokości, szerokości, głębokości czy materiału wykonania. Omawiana wyszukiwarka znajduję poniżej.

Wyszukiwarka szaf sterowniczych

Poza skorzystaniem z wyszukiwarki możemy wybrać kolejne zakładki znajdujące się pod nią. Znajdziemy tu obudowy małogabarytowe, kompaktowe czy też obudowy szaf IT. Załóżmy, że chcemy obudowy małogabarytowe, wybieramy tę opcję i przechodzimy dalej. Naszym oczom ukaże się teraz szereg możliwości. Od obudów KX, obudów poliwęglanowych PK, poprzez skrzynki zaciskowe KL, a skończywszy na obudowach typu BUS BG. Każda opcja posiada rozbudowany opis, który przedstawia najważniejsze cechy, dzięki czemu wiemy czego się spodziewać po danej szafie. Załóżmy, że chcemy obudowę PK, wybieramy tę opcję i przechodzimy dalej.

Następne okno zawiera trzy alternatywne wersje wybranych przez nas szaf PK. Wybieram szafy poliwęglanowe PK bez wytłoczeń i przechodzę dalej. Następne okno zawiera już listę szaf zgodnych z naszymi poprzednimi wyborami. Dodatkowo znajdziemy tu także wyszukiwarkę podobną do wspomnianej wyżej w tekście. Dzięki niej możemy zawęzić wybór do szaf np. szerszych niż 110 mm lub wyższych niż 130 mm, wszystko zgodnie z naszymi potrzebami. Wybrałem przykładową szafę gdzieś ze środka listy i przechodzę dalej.

W tym momencie otwiera się właściwa karta katalogowa danego produktu. Warto wspomnieć, że każdy artykuł znajdujący się na stronie internetowej Rittal posiada własną kartę katalogową. Gdy już tu dotrzemy, znajdziemy tu szereg właściwości czy też atesty wybranej przez nas szafy. Opis zawiera wiele informacji o interesującej nas szafie:

  • wymiary, wagę,
  • zakres temperatur otoczenia,
  • opis materiału wykonania,
  • opis klasy wykonania zarówno według normy IP, jak i NEMA,
  • i wiele, wiele innych.

Ciekawą opcją jest fakt, że możemy zamówić rysunek CAD danej szafy. Jest to niewątpliwie przydatna funkcjonalność dla projektantów. Znajdziemy tu także dokumentację do pobrania w kilku wersjach językowych. I na sam koniec znajdziemy przycisk pozwalający na dodanie wybranej szafy do koszyka. Poniżej znajdziecie gif, który przedstawia proces wybrania szafy, który opisałem ze szczegółami powyżej. (Aby go otworzyć, kliknijcie grafikę😉).

Proces dodawania szafy sterowniczej do koszyka

Jak widzicie, całość jest naprawdę prosta i intuicyjna. Analogicznie możecie postąpić z każdym artykułem, który znajduje się w bazie danych sklepu Rittal.

Następny sposób dodawania artykułów do koszyka

Kolejnym sposobem dodawania pożądanych artykułów do koszyka jest wprowadzenie bezpośrednio danych przedmiotów. W tej metodzie jednak musimy znać kod produktu, który chcemy dodać. Aby z niej skorzystać, przechodzimy do koszyka, nawet jeśli jest pusty. Naszym oczom ukaże się poniższe okno.

Okno bezpośredniego dodawania produktów do koszyka

Teraz musimy tylko wpisać kilka dwie informacje. Pierwszą z nich jest ilość potrzebnych nam artykułów oraz kod danego produktu. Po wpisaniu tych informacji naciskamy przycisk Dodaj do koszyka. Jeżeli wpisany przez nas kod produktu jest poprawny, dany artykuł zostanie dodany do koszyka w ilości, jaką zadeklarowaliśmy. W przypadku błędnego kodu system poinformuje nas o błędzie za pomocą komunikatu.

Wybraliśmy już kilka przedmiotów, zobaczmy jakie informacje możemy znaleźć w koszyku. Poniżej znajduje się przykładowa zawartość koszyka.

Widok przedmiotów po dodaniu ich do koszyka

Jak widzimy, cały interfejs jest przejrzysty i intuicyjny. Druga kolumna informuje nas o ilości zamówionych artykułów. Następna zawiera kod danego przedmiotu. Czwarta kolumna jest bardzo ważna, ponieważ informuje nas o dostępności danego przedmiotu. W zależności od sytuacji dany artykuł może być dostępny w niedługim czasie bądź aktualnie mamy ograniczoną dostępność danego przedmiotu.  W następnych dwóch kolumnach mamy cenę pojedynczego artykułu oraz cenę łączną. Ostania kolumna, z gwiazdką pozwala nam dodać dany artykuł do ulubionych. Poniżej tabeli podsumowującej zamówienie mamy możliwość zapisania danego koszyka, zaktualizowania go oraz całkowitego wyczyszczenia. Jeszcze niżej znajdziemy cenę za wszystkie artykuły z koszyka z wyszczególnieniem kosztów transportu czy VAT-u. Jeżeli potrzebujemy przedstawić klientowi wycenę, możemy użyć przycisku Wycena online w PDF. Przycisk ten spowoduje wygenerowanie pliku PDF zawierającego nasze dane oraz dodane przez nas artykuły wraz z ceną.

Jeżeli jesteśmy zdecydowani na zakup, możemy przejść dalej i złożyć zamówienie. U mnie ten przycisk jest szary i nieaktywny. Jak wspominałem na wstępie, jeżeli jesteśmy nowymi klientami, pierwsze zamówienie należy złożyć poprzez kontakt mailowy z biurem obsługi. Jeżeli składamy drugie i kolejne zamówienia, przycisk ten będzie aktywny i pozwoli nam bezpośrednio zamówić pożądane przez nas produkty.

Import oraz eksport artykułów z wykorzystaniem plików CSV i XLSX

Sklep My Rittal umożliwia współpracę z plikami z rozszerzeniami CSV oraz XLSX, czyli popularnego Excela. Zacznijmy od możliwości eksportowania wybranych przez nas przedmiotów. Zatem mamy już dobrane podzespoły, cały koszyk jest przygotowany i teraz musimy jedynie wybrać jeden z dwóch przycisków, w zależności od tego, jakiego pliku potrzebujemy: CSV czy XLSX (rozszerzenie obsługiwane przez Excel). Przyciski znajdziecie tuż pod podsumowaniem koszyka. Umiejscowienie zostało pokazane na poniższej grafice.

Eksport koszyka do pliku CVS lub XLSX

Zatem jak widzicie, eksport jest naprawdę banalnie prosty i polega na naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Teraz omówię jak zaimportować pliki do koszyka. Aby zaimportować artykuły, musimy mieć przygotowane pliki, możemy je przygotować samodzielnie lub wykorzystać pliki, których eksport omówiłem powyżej. Zatem mamy pliki i teraz szukamy odpowiednich przycisków. Znajdują się one tuż nad koszykiem. Mamy oddzielny przycisk dla pliku CSV oraz XLSX. Zacznijmy od pliku CSV, wybieramy odpowiedni przycisk, otworzy nam się nowe okno, w którym możemy wybrać nasz plik i import kończymy przyciskiem Wyślij plik CSV. I gotowe! Koszyk aktualizuje się i naszym oczom ukażą się zaimportowane artykuły.

Import pliku CSV

Z plikiem XLSX mamy trochę więcej zachodu. Wybieramy odpowiedni przycisk i wyskakuje nam popup, który umożliwia import. Przeciągamy do niego nasz plik i po załadowaniu go musimy wybrać kolumny, w których znajdują się informacje o kodzie katalogowym oraz ilości danego produktu. Jeżeli nie jesteśmy pewni, w której kolumnie jest dana informacja, poniżej wyświetla się nam podgląd, co zawiera dana kolumna. Po wybraniu tych informacji import kończymy przyciskiem Dodaj. Koszyk aktualizuje się i widzimy zaimportowane artykuły. Poniżej znajdziecie gif, który obrazuje proces importowania pliku XLSX. (Aby go otworzyć, kliknijcie grafikę😉).

Import pliku XLSX

Konfigurator RiCS

Na koniec zostawiłem konfigurator RiCS, który pozwala nam na zaprojektowanie oraz dobór podzespołów do szafy sterowniczej. Aby jednak w pełni przedstawić to potężne narzędzie każdego projektanta, nagrałem film, w którym pokazuję jak go obsługiwać oraz jak skompletować przykładową szafę sterowniczą. Zapraszam do oglądania.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł przedstawił wam możliwości sklepu My Rittal. Jak widzicie obsługa interfejsu oraz kompletowanie zamówień jest naprawdę proste i intuicyjne. Konfigurator RiCS jest naprawdę imponującym narzędziem, które pozwoli wam na stworzenie całej szafy sterowniczej. Jeżeli jesteście zainteresowani sklepem My Rittal lub potrzebujecie więcej informacji, zapraszam do kontaktu z ekspertami firmy Rittal.



Utworzono: / Kategoria: ,

Reklama



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY