W 1885 r. pasażerowie i widzowie świętowali przejazd pierwszego tramwaju na trasie wiodącej przez belgijskie wybrzeże z Ostendy do Nieuwpoort. Napęd tramwaju zmodernizowano w 1912 r. zastępując turbinę parową silnikiem elektrycznym. Po przeszło stu latach pojawił się nowy powód do świętowania, gdy tramwaj został poddany kolejnej poważnej modernizacji. Projekt modernizacji został zrealizowany we współpracy pomiędzy praską firmą Elektroline i austriacką firmą B&R specjalizującą się w dziedzinie automatyki.
Obsługując najdłuższą linię tramwajową na świecie, „Tramwaj Nadmorski” pokonuje 68-kilometrową trasę wzdłuż belgijskiego wybrzeża pomiędzy gminami de Panne i Knokke-Heist na granicach kraju odpowiednio z Francją i Holandią. „W sezonie letnim tramwaj jest tak intensywnie eksploatowany, że trzeba pożyczać wagony z Gandawy i Antwerpii” – mówi Mikuláš Burgr, szef działu wdrożeń i inżynierii projektów systemów sterowania tramwajami w Elektroline.