Elastyczność to podstawa: dzięki naszemu modułowemu portfolio rozwiązań dla platform mobilnych można teraz łatwo wdrożyć system prowadzenia po torze, nawigacji, pozycjonowania, wykrywania otoczenia, bezpieczeństwa i obsługi ładunków. Od małych systemów transportu samojezdnego po specjalistyczne pojazdy transportowe bez kierowcy – nasze czujniki obejmują całą gamę wózków samojezdnych. Spektrum sięga od ekonomicznych rozwiązań, takich jak prowadzenie po torze i proste zapobieganie kolizjom, po w pełni certyfikowane rozwiązania związane z bezpieczeństwem i zintegrowaną lokalizację konturów. Można je skalować i modułowo dostosowywać do indywidualnych zastosowań systemów transportu samojezdnego.
Nawigacja i pozycjonowanie
Platformy mobilne poruszają się automatycznie lub autonomicznie pomiędzy różnymi stacjami i punktami w środowisku logistycznym i produkcyjnym. W celu znalezienia drogi potrzebne są różne czujniki do nawigacji i pozycjonowania, służące do lokalizacji i nawigowania platformami mobilnymi.
Prowadzenie po torze
Prowadzenie po torze jest prostą, niedrogą i powszechnie stosowaną metodą nawigowania platformami mobilnymi. Czujnik wykrywa i śledzi tor umieszczony na ziemi, dzięki czemu platforma mobilna porusza się w obrębie zadanego toru.
Optyczne prowadzenie po torze za pomocą OLS
Magnetyczne prowadzenie po torze za pomocą MLS
Lokalizacja
W zastosowaniach związanych z lokalizacją czujniki określają bezwzględne położenie swobodnie poruszających się platform mobilnych w ich otoczeniu. Odpowiednim rozwiązaniem jest lokalizacja rastrowa z użyciem kodów 2D oraz dowolna lokalizacja za pomocą odbłyśnika lub konturów otoczenia.
Lokalizacja rastrowa za pomocą GLS
Kontrola ruchu
Czujniki i rozwiązania, które monitorują i sterują ruchami platform mobilnych. Rozwiązania sięgają od enkoderów, po czujniki nachylenia i systemy sprzężenia zwrotnego.
Obrotowe systemy sprzężenia zwrotnego HIPERFACE DSL®
Rejestrowanie otoczenia i bezpieczeństwo
Podczas transportu platformy mobilne muszą być w stanie rozpoznawać i postrzegać otoczenie. Zapobiega to kolizjom z przeszkodami i ludźmi oraz gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodność procesów.
Unikanie kolizji
Każda kolizja pojazdów pociąga za sobą koszty wynikające z awarii i przestojów systemu. Jednowiązkowe bariery bezpieczeństwa, czujniki 2D i 3D zapewniają wczesne, bezkontaktowe ostrzeganie o kolizjach i tym samym zapobiegają im.
Unikanie kolizji przy użyciu jednowiązkowej bariery bezpieczeństwa L41
Ostrzeganie przed kolizją z użyciem czujników ultradźwiękowych
Unikanie kolizji w 2D z użyciem TIM1xx
Unikanie kolizji w 2D z użyciem TIM3xx
Unikanie kolizji w 3D z użyciem MRS1000
Unikanie kolizji w 3D z użyciem Visionary-T
Bezpieczeństwo ludzi
W obszarach, w których pracują ludzie i platformy mobilne, zasadnicze znaczenie mają czujniki związane z bezpieczeństwem. SICK oferuje odpowiednie czujniki i rozwiązania dostosowane do wymaganego poziomu bezpieczeństwa w danym zastosowaniu.
Przycisk zatrzymania awaryjnego ES21
Czujnik 2D LiDAR TIM361S do zastosowań związanych z bezpieczeństwem
Laserowy skaner bezpieczeństwa S300 Mini Standard do zabezpieczania obszaru zagrożenia do 3 m
Laserowy skaner bezpieczeństwa microScan3 do zabezpieczania obszaru zagrożenia do 5,5 m
Laserowy skaner bezpieczeństwa S300 Expert do zabezpieczania obszaru zagrożenia do 3 m z nawigacją
System bezpieczeństwa Safe AGV Easy
System bezpieczeństwa Safe AGV Forklift do pojazdów wyposażonych w podnośnik widłowy
Enkoder bezpieczeństwa DFS60S Pro do funkcji związanych z kontrolą bezpiecznej prędkości
Sterowanie zapewniające bezpieczeństwo
SICK oferuje elastyczne i przyjazne dla użytkownika, bezpieczne rozwiązania w zakresie sterowania, umożliwiające łatwą integrację elementów bezpieczeństwa – od prostych przekaźników bezpieczeństwa aż po konfigurowalne sterowniki bezpieczeństwa.
Obsługa ładunków
Podstawową funkcją platform mobilnych jest transport towarów. Oferujemy szeroką gamę rozwiązań do wykrywania, pozycjonowania i identyfikacji towarów.
Wykrywanie ładunku
Czujniki rejestrują obecność ładunku, sprawdzają, czy punkty składowania są wolne lub korygują ustawienie platformy mobilnej względem ładunku. Zakres rozwiązań sięga od prostych rozwiązań detekcyjnych po czujniki pomiarowe i czujniki 2D LiDAR.
Detekcja optyczna za pomocą fotoprzekaźników
Detekcja ultradźwiękowa za pomocą czujników ultradźwiękowych
Detekcja za pomocą dalmierzy średniego zasięgu
Detekcja za pomocą czujników 2D LiDAR TIM5xx
Identyfikacja i śledzenie
SICK dysponuje kompleksową ofertą wszystkich popularnych technologii identyfikacji. Dostępne są skalowalne rozwiązania dla kodów kreskowych 1D i 2D oraz technologii RFID.
Identyfikacja za pomocą laserowych czytników kodów kreskowych
Identyfikacja za pomocą wizyjnych czytników kodów
Identyfikacja za pomocą technologii RFID
Pozycjonowanie ładunku
Czujniki określają wymiary ładunku oraz jego położenie na platformie mobilnej i w miejscach składowania.
Pozycjonowanie ładunków za pomocą fotoprzekaźników
Pozycjonowanie ładunków za pomocą enkoderów z mechanizmem linkowym
Pozycjonowanie ładunków za pomocą dalmierzy średniego zasięgu
Pozycjonowanie ładunków za pomocą czujnika 2D LiDAR TIM5xx
Pozycjonowanie ładunków za pomocą czujnika wizyjnego 3D Visionary-T
Broszura nt. urządzeń do pojazdów mobilnych: