Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2021/04/rfis-na-szynach-1200.jpg

RFID na szynach


Technologia RFID (RFID = Radio Frequency Identification) oferuje znaczące korzyści w zakresie konserwacji prewencyjnej i kontrolowania tras kolei szynowych na całym świecie – w tym śledzenie zasobów i redukcję kosztów.

Każdego roku na europejskich liniach kolejowych zdarzają się setki wykolejeń. Zgodnie z informacjami w projekcie D-RAIL każde wykolejenie kosztuje średnio ponad 800 000 EUR. Głównymi przyczynami tych wypadków są awarie kół, osi i zawieszenia wynikające ze zużycia oraz niewłaściwe obciążenie. W celu rozwiązania tego problemu, kosztującego kilkaset milionów euro, właściciele pojazdów szynowych inwestują duże sumy w systemy konserwacji prewencyjnej i kontroli. Wymaga to złożonej infrastruktury szynowej, takiej jak systemy monitorowania pociągów (WTMS = Wayside Train Monitoring Systems), detektory zagrzanych osi (HABD = Hot Axle Box Detector), punkty kontroli obciążenia osi (ALC = Axle Load Checkpoint) lub inne urządzenia, takie jak czujniki ultradźwiękowe czy kamery o wysokiej rozdzielczości.

Systemy te są już używane od wielu lat. Jaką wartość dodaną może wnieść technologia RFID? Na każdym wagonie montowane są transpondery UHF RFID, a w systemie monitorowania pociągów WTMS – czytniki RFID. Dodatkowe informacje z transpondera RFID umożliwią powiązanie między krytycznymi wartościami pomiarowymi a konkretnymi pojazdami, zestawami kołowymi, osiami, hamulcami i zawieszeniem. Dzięki technologii RFID możliwe jest zatem ustalenie z wyprzedzeniem, która konkretna część pociągu wymaga szczególnej uwagi.

RFID oferuje również inne zalety:

  • niższe koszty konserwacji
  • redukcja kosztownych pilnych napraw
  • lepsze planowanie w oparciu o informacje w czasie rzeczywistym o stanie pojazdu szynowego
  • większa dostępność eksploatacyjna pojazdów szynowych i większa niezawodność podczas użytkowania.

Śledzenie zasobów – nigdy nie trać pociągu z oczu

Oprócz poprawy konserwacji prewencyjnej, drugim powodem wdrożenia RFID na kolei jest klasyczny przypadek użycia UHF – śledzenie zasobów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu wszystkie zaangażowane strony, tzn. właściciele pojazdów, właściciele przedsiębiorstwa kolejowego, zarządcy infrastruktury i podmiot odpowiedzialny za utrzymanie sprawności technicznej otrzymują odpowiedzi na pytania: Co? Gdzie? Kiedy? Dlaczego?

Na przykład firmy transportowe mają wreszcie odpowiedź na często zadawane przez klientów pytanie: „Gdzie jest mój ładunek?”. Do tego dochodzą zalety w postaci lepszego planowania dostępności eksploatacyjnej pojazdów i zmniejszenia niewykorzystanych zdolności transportowych.

Powody zastosowania czytnika RFU630 przez firmę SICK

Podczas prac nad projektem z Trafikverket, szwedzkim zarządem transportu, zespół SICK zidentyfikował różne czynniki, które decydują o powodzeniu projektu:

  1. Projekt opracowany pod kątem zastosowań przemysłowych
  • Wytrzymała obudowa zgodna z normą EN 50125 (obciążenia udarowe i drgania)
  • Wytrzymała elektronika zgodna z normą kolejową EN 50121 (kompatybilność elektromagnetyczna)
  • Szeroki zakres temperatur roboczych od –40°C do +60°C (RFA630)
  • Klasa ochrony IP67 dla zastosowań zewnętrznych
  1. Szybkie przetwarzanie danych
  • Odczytywanie transponderów przy prędkości > 200 km/h
  • Precyzyjne znaczniki czasu

Firma SICK dostarczyła w ramach tego projektu RFU630 – czytnik RFID połączony z czujnikami zliczającymi osie. Jest to konieczne nie tylko w celu przypisania transpondera do pojazdu lub zestawu kołowego, lecz także do zapewnienia prędkości, kierunku jazdy, ustawienia położenia pojazdu i kolejności pojazdów danego pociągu.

RFID RFU63x



Utworzono: / Kategoria: , ,
  • Autor: SICK Sp. z o.o.
  • Od przeszło 70 lat dostarczamy produkty i systemy automatyki. Świadczymy także wsparcie techniczne oraz serwis dotyczący rozwiązań do każdej fazy produkcji w wielu branżach przemysłu takich jak: - automatyka przemysłowa, - logistyka, - automatyka procesowa. Nasz serwis oprócz konfiguracji i uruchomienia zaawansowanych produktów oraz gotowych systemów, proponuje również kompleksowe rozwiązania w zakresie tworzenia projektów i ich realizacji zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.
  • Profil Autora
  • http://www.sick.pl

Reklama



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY
  • Sterowniki kompaktowe, modułowe i zintegrowane, CODESYS V3 (programowanie, wizualizacja, komunikacja), Krótkie cykle czasowe, EtherCAT, BACnet (opcjonalnie), Modbus, CANopen, Porty szeregowe: RS232, RS485, 2 konfigurowalne karty Ethernet, W...
  • RPC-2A-UNI  przekaźnik czasowy – Działający po zaniku napięcia zasiania, przy załączonym przekaźniku wykonawczym.   Przekaźnik przeznaczony do stosowania w instalacjach niskiego napięcia w automatyce przemysłowej, w automatyce budynko...
  • Urządzenia firmy FATEK istnieją na rynku polskim od 2004 roku i stały się alternatywą dla już istniejących rozwiązań i urządzeń. Niezawodność, korzystna cena i możliwości sterowników PLC sprawiły, że zyskały one ogromne zainteresowanie prog...
  • ROUTER VPN EWON COSY 131 Zapewnia sprawny i prosty w obsłudze zdalny dostęp do dowolnego urządzenia Kompatybilność z najważniejszymi markami i protokołami sterowników PLC (m.in. Siemens, Allen-bradley, Omron…) Szybie zarządzenie roote...
  • System MasterIN firmy Finder składa się z przekaźnikowych modułów sprzęgających z terminalami Push-in. Technologia ta reprezentuje najnowsze osiągnięcia w bezśrubowych ‘sprężynowych’ zaciskach, oferujących szybką instalację. W porównaniu do...
  • 1,200 PLN
    Szkolenie jest wprowadzeniem do systemu sterowania PSS4000 i środowiska programowania PAS4000. W jego trakcie omówiona zostanie zarówno struktura sprzętowa, jak i programowanie, a także diagnostyka kompletnego systemu sterowania. Poruszane ...
    Czas trwania: 8h
    Link: Terminy