PARTNERZY

PRODUKTY I SKLEP SERWIS I WSPARCIE

Od automatyzacji produkcji i logistyki, aż po automatyzację procesów technologicznych — SICK należy do ścisłej czołówki wśród producentów czujników. Jako lider rynku w dziedzinie technologii, firma SICK ze swoimi czujnikami i rozwiązaniami aplikacyjnymi tworzy doskonałe podstawy dla bezpiecznego i efektywnego sterowania procesami, ochrony ludzi przed wypadkami oraz ochrony środowiska naturalnego.

NEWSY / BLOG POZNAJ MITSUBISHI ELECTRIC ODDZIAŁ POLSKA

Korporacja Mitsubishi Electric, posiadająca 90 lat doświadczenia w zakresie dostarczania niezawodnych, wysokiej jakości innowacyjnych produktów w dziedzinie automatyki przemysłowej, produkcji, marketingu i sprzedaży urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Programowalne sterowniki PLC, rozwiązania napędowe, roboty przemysłowe, panele dotykowe, wycinarki laserowe i sterownie CNC firmy Mitsubishi Electric zaliczają się do produktów najwydajniejszych na rynku i gwarantują sukcesy firmy już od ponad 30 lat.

KATALOG PRODUKTÓW POZNAJ FINDER

Od 1954 Finder pracował wyłącznie w zakresie przekaźników i timerów. Nasz wysoki stopień specjalizacji zaowocował ponad 10.000 różnych produktów w jednej z najszerszych dostępnych ofert. Firma szeroko się rozwija i inwestuje w przyszłość uzupełniając gamę swojego asortymentu. Prócz przekaźników oferuje rozwiązania przemysłu elektrycznego do zastosowań domowych jak i komercyjnych poprzez przekaźniki, urządzenia przeciwprzepięciowe, termostaty panelowe, zasilacze i liczniki energii. Gama asortymentu obejmuje ponad 12 tysięcy produktów.

KATALOG ONLINE POZNAJ JOHNSON CONTROLS

Firma Johnson Controls to światowy lider w zakresie zróżnicowanych technologii i przemysłu świadczący usługi dla klientów w ponad 150 krajach. 120 000 pracowników tworzy wysokiej jakości produkty, usługi i rozwiązania umożliwiające optymalizację wydajności energetycznej oraz obsługowej budynków. Johnson Control prężnie działa również w branży motoryzacyjnej, a w ofercie firmy można odnaleźć różne rodzaje akumulatorów oraz opracowane systemy wnętrz samochodowych.

BLOG WAGO POZNAJ WAGO

WAGO. jest producentem urządzeń automatyki przemysłowej i budynkowej oraz systemów połączeń dla elektrotechniki i elektroniki. Powstanie w 1951 roku firmy WAGO było wyrazem przekonania o słuszności obranego kierunku i stworzyło podwaliny pod dalszy rozwój technologii. Z czasem stała się ona standardem na całym świecie i teraz nie sposób wyobrazić sobie nowoczesnej instalacji elektrycznej czy systemu automatycznego sterowania bez wyrobów WAGO.

KATALOG ONLINE POZNAJ PANASONIC

Panasonic Electric Works Europe zajmuje się produkcją oraz dystrybucją komponentów automatyki, takich jak: czujniki przemysłowe, sterowniki programowalne, napędy przemysłowe i systemy znakowania laserowego. W ścisłej kooperacji z europejskimi klientami, oferują rozwiązania dla różnych obszarów biznesu, takich jak przemysł motoryzacyjny, pojazdy elektryczne, automatyzacja procesów technologicznych oraz budynków, odnawialnych źródeł energii czy zarządzania środowiskowego.

Poznaj easyE4 POZNAJ EATON

Eaton Electric jest producentem najwyższej jakości automatyki przemysłowej, aparatury sygnalizacyjnej, łączeniowej, zabezpieczającej i instalacyjnej oraz systemów rozdziału energii niskiego napięcia. Międzynarodowe nagrody oraz certyfikaty są dowodem, iż produkty Eaton Electric odpowiadają najnowszym standardom bezpieczeństwa i wymaganiom jakości. Wszystkie nasze wyroby gwarantują długoletnie działanie.

PRODUKTY POZNAJ PEPPERL+FUCHS

Automatyzacja to nasz świat. Perfekcyjne rozwiązania - nasz cel.

Obecnie firma Pepperl+Fuchs jest znana klientom na całym świecie jako przedsiębiorstwo pionierskie i innowacyjne w dziedzinach takich, jak ochrona przeciwwybuchowa instalacji elektrycznych czy technologie czujników. Zawsze koncentrujemy się na wymaganiach klientów. Pasja, z jaką poświęcamy się automatyce, oraz przełomowe technologie, jakimi dysponujemy, pozwalają nam owocnie współpracować z klientami — tak dziś, jak i w przyszłości.

MENU PROFIL

Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

Przewidywanie (przyszłości) z Mitsubishi Electric

“The best way to predict your future is to create it.”

Abraham Lincoln

Kolejna rewolucja przemysłowa staje się już faktem i technologie zmieniające produkcję przemysłową pojawiają się niemal każdego dnia. Nadszedł czas, aby nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności technologie Internetu Rzeczy, zaprząc do pracy na rzecz podnoszenia produktywności w przemyśle.

Tegoroczne targi Automaticon są dla nas szczególne. Prezentujemy bowiem dwa zupełnie nowe rozwiązania. Obie technologie opierają się na warstwie software’owej i komunikacji, słowem – są to produkty epoki cyfryzacji. Obie również pozwolą tworzyć ekscytującą przyszłość produkcji przemysłowej, a nie czekać na nią. Zgadzamy się ze słowami Abrahama Lincolna przytoczonymi na początku tego artykułu i chcemy wspólnie z Państwem kształtować przyszłość pod nasze wspólne dyktando. Mamy ku temu sprawne i nowoczesne narzędzia.

Rozwiązanie nr 1: Wirtualizacja produkcji

Na pierwszy rzut oka nasze stoisko może wydawać się skromniejsze niż zazwyczaj. Są to tylko pozory, gdyż większość naszych technologii znajduje się tym razem w przestrzeni cyfrowej. Nasza główna aplikacja demo (widoczna na zdjęciu poniżej), oraz postument z nowym robotem serii FR komunikują się z całą pokaźną linią produkcyjną, którą tym razem umieściliśmy w świecie cyfrowym. Jak mogą Państwo zauważyć na naszym stoisku, fizyczne urządzenia pracują wspólnie z całą gamą ciągów produkcyjnych w symulacji 3D – pokazuje to, że pewna granica pomiędzy tym co namacalne, a tym co modelowane, została przełamana. Nasze stanowiska demo współpracują z oprogramowaniem symulacyjnym tworząc fizyczno-wirtualną przestrzeń produkcji. A to wszystko dzieje się z wykorzystaniem protokołu OPC UA, który zgodnie z przewidywaniami trendu Industry 4.0 stanie się kiedyś wiodącym protokołem komunikacji w przemyśle. My już go stosujemy – jak widać nie tylko w komunikacji pomiędzy maszynami, ale również by połączyć świat wirtualny z rzeczywistym.

Rozwiązanie nr 2: Predictive Meintenance

Produktywność przedsiębiorstwa w ogromnym stopniu zależy od tego jak dobrze wykorzystujemy jego zasoby. Jak wszelkie technologie i systemy, tak również narzędzia wykorzystywane w utrzymaniu ruchu przeszły daleką drogę. Inżynierowie utrzymania ruchu już dawno odeszli od pytania
„Co się właściwie stało?”, i poszukiwania problemów przeszły do warstwy diagnostycznej oprogramowania czy sprzętu automatyki. „Co się stało?” zostało zastąpione pytaniem „Dlaczego się to stało?” – i jest to etap, na którym wiele przedsiębiorstw jest obecnie. Identyfikujemy i usuwamy przyczyny problemów, wyciągamy wnioski na przyszłość, ograniczając w ten sposób wydatnie koszty użytkowania zasobów. Następnym krokiem jest oczywiście pytanie „Co na pewno się stanie?” – odzwierciedla ono zasady wyprzedzającego utrzymania ruchu, w którym bazując na danych o zużyciu, sprzęt jest odpowiednio wcześniej wymieniany – celem zapobiegnięcia awarii.
My zachęcamy do zadania pytania „Co mogłoby się stać?”. Wyposażyliśmy nasz sprzęt w szereg technologii ułatwiających zbieranie wielkiej ilości danych, nawet takich, które pozornie nie mają żadnego znaczenia. Te dane, automatycznie przeanalizowane i przefiltrowane, mogą stanowić bazę dla zaawansowanych systemów predykcyjnych, które wykorzystują potęgę sztucznej inteligencji. Wykorzystanie uczenia maszynowego pozwala na przewidywanie potencjalnych problemów na długo zanim pojawią się jakieś oczywiste symptomy.

Preventive

Prewencyjne Utrzymanie ruchu (preventive maintenance) działa w myśl powiedzenia „lepiej dmuchać na zimne”. Działania prewencyjne są planowane z wykorzystaniem pewnej (nie zawsze pełnej) wiedzy o maszynie i jej częściach składowych. Bierze się pod uwagę czas pracy sprzętu, zalecenia serwisowe dostawcy czy też wiedzę na temat typowego zużycia podobnych komponentów. Działania serwisowe wykonywane są często
zaplanowanych z wyprzedzeniem slotach czasowych. Takiego typu działania nie biorą jednak pod uwagę faktycznego zużycia czy wykorzystania sprzętu, co powoduje dwie bardzo kłopotliwe sytuacje. Po pierwsze – sprzęt może działać dobrze i wtedy zostaje wymieniony zupełnie niepotrzebnie. Po drugie – może zajść sytuacja, że pewne elementy nie wytrzymają do kolejnego planowanego przestoju, co prowadzi do awarii.

Predictive

Różne techniki predykcyjnego utrzymania ruchu (predictive maitenance) biorą pod uwagę przede wszystkim rzeczywisty stan zasobów. Dobrze skonstruowany system poszukuje symptomów, które potencjalnie mogłyby doprowadzić do awarii, co pozwala zaplanować akcje serwisowe z dużym wyprzedzeniem. Badany jest przede wszystkim faktyczny stan zużycia komponentów, a nie ich wiek czy matematyczna kalkulacja eksploatacji. Podzbiorem technik predykcyjnego utrzymania ruchu jest np. monitoring stanu urządzeń (condition monitoring), który za pomocą pomiaru np. temperatury czy wibracji jest w stanie określić stopień zużycia poszczególnych urządzeń. W zaawansowanych systemach (a z takim mają Państwo do czynienia na naszym stanowisku) stosuje się również algorytmy uczenia maszynowego. W takim wypadku system zbiera ogromne ilości danych o pracy poszczególnych komponentów, a algorytmy poszukują wśród nich korelacji lub anomalii, co w praktyce da się łatwo przypisać do konkretnego – nadchodzącego – problemu.

Fakty z rynku

  • Czy system utrzymania ruchu ma duże znaczenie? Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Industry Week źle dobrane i wdrożone strategie utrzymania ruchu powodują obniżenie możliwości produkcyjnych przedsiębiorstwa o 5 do 20 procent.
  • Czy nieplanowane przestoje są rzeczywiście tak dużym problemem? Według badań grupy PTC nieplanowane przestoje kosztują światowy rynek produkcji przemysłowej około 50 miliardów USD rocznie!
  • Czemu te technologie zyskują na znaczeniu właśnie teraz? Zgodnie z obliczeniami firmy Deloitte pomiędzy rokiem 1992 a 2002 możliwości obliczeniowe komputerów rosły 52% rocznie! M.in. dzięki temu koszt przechowywania danych kosztuje obecnie ułamek tego co kiedyś. Przykład: 1GB danych w roku 1992 kosztował 569 dolarów!
  • Predictive maintenance jako przewaga konkurencyjna? Według badań przeprowadzonych przez MarketsAndMarkets, rynek predictive maintenance
    będzie rósł w tempie 28,4% przynajmniej do roku 2021.

Gdzie kryją się koszty w utrzymaniu ruchu? Zgodnie z GrandView Research koszty komponentów rozkładają się tak jak poniżej:

Elementy systemu predykcyjnego

Na czym polega nasze rozwiązanie?

Opracowaliśmy dla naszych klientów system, który niejako automatycznie zbiera dane z naszych komponentów. Monitorujemy między innymi statusy i różne parametry pracy naszych napędów. Wszystkie napędy w takim systemie traktujemy oddzielnie, gdyż każdy z nich może nam dać zupełnie różne wskazówki. Dane zbierane są z częstotliwością nawet do 0.4 ms, co oczywiście w krótkim czasie mogłoby doprowadzić do zebrania kilku terabajtów danych. W związku z tym nasz system przetwarza i analizuje te informacje, przez co do bazy danych trafiają tylko te najistotniejsze.

Nasza SCADA służy do agregacji tych danych i jednocześnie wizualizuje podstawowe parametry pracy. Ostatnim i najważniejszym elementem systemu jest sztuczna inteligencja, która wyciąga wnioski na temat stanu poszczególnych komponentów i informuje o ewentualnej konieczności działań serwisowych.

Czemu służy wizualizacja w predykcyjnym utrzymaniu ruchu?

Teoretycznie, dane wykorzystywane do uczenia maszynowego mogłyby trafiać od razu do odpowiedniej platformy obliczeniowej, a informacją zwrotną do użytkownika mogłaby być data spodziewanej awarii. Uważamy jednak, że dane o funkcjonowaniu poszczególnych komponentów mogą dostarczać wielu istotnych informacji – np. obserwacja w jaki sposób dany parametr zmienia się w czasie może służyć planowaniu potencjalnych działań.
W systemie predykcyjnego utrzymania ruchu pracujemy na ogromnych ilościach danych. Aby łatwiej można było wyciągać z nich jakiekolwiek wnioski, sprowadziliśmy te dane do trzech najważniejszych wskaźników, które możemy traktować jako Key Performance Indicators (KPI’s):
• Health score 
• Breakdown possibility 
• Vibration anomally
Już obserwacja tylko tych trzech parametrów pozwala służbom utrzymania ruchu na szybkie i efektywne reagowanie.

Czym jest uczenie maszynowe?

Uczenie maszynowe to forma wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów, które okazują się zbyt trudne dla możliwości poznawczych człowieka. Polega na wykorzystaniu bardzo zaawansowanych algorytmów, które pozwalają systemowi dosłownie „uczyć się”. Jest to iteracyjny proces, gdzie system informatyczny adaptuje się do nowych, ciągle napływających danych tak, aby dostarczać coraz lepsze i dokładniejsze wyniki. Gdy zastosujemy uczenie maszynowe w utrzymaniu ruchu, to system informatyczny będzie analizował parametry pracy maszyny i w sposób ciągły uczył się ich „zachowania”. To pozwala na natychmiastową identyfikację nawet najdrobniejszych anomalii, które w przyszłości mogłyby doprowadzić do awarii.

Więcej ciekawych artykułów na naszym blogu: http://news.mpl.pl/

14 marca 2019 / Kategoria:
  • Autor: Mitsubishi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.)
  • Mitsubishi Electric należy do czołówki światowych przedsiębiorstw branży elektrotechnicznej i elektronicznej. Koncern działa w ponad 120 krajach, oferując swoim klientom rozwiązania z zakresu automatyki przemysłowej. Firma oferuje wysoce zaawansowane technologicznie produkty i rozwiązania o najlepszej jakości: ● sterowniki PLC ● panele operatorskie HMI ● zaawansowane roboty przemysłowe MELFA ● technologie serwo oraz motion ● przetwornice częstotliwości ● aparaturę łączeniową niskiego napięcia ● kompletne rozwiązania CNC. Ponadto, klienci mogą liczyć na: ● wykwalifikowany serwis ● kadrę inżynierską odpowiedzialną za wsparcie techniczne ● profesjonalne szkolenia ● branżowe konferencje.
  • Profil Autora
  • https://pl3a.mitsubishielectric.com/

NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

>KLIKNIJ<

Wydarzenia Towarzyszące Targom ITM Polska 2019

Wydarzenia Towarzyszące Targom ITM Polska 2019

>KLIKNIJ<

Filtry aktywne w przemyśle – potrzeba stosowania czy już konieczność?

Filtry aktywne w przemyśle – potrzeba stosowania czy już konieczność?

>KLIKNIJ<

Pierwsze kroki ze sterowaniem CNC

Pierwsze kroki ze sterowaniem CNC

>KLIKNIJ<

Python + PLC = Symulacja procesu

Python + PLC = Symulacja procesu

>KLIKNIJ<

Jak zacząć naukę programowania PLC z FPWIN Pro?

Jak zacząć naukę programowania PLC z FPWIN Pro?

>KLIKNIJ<

Automatyczny Podcast #5: Jak zacząć programować sterowniki PLC

Automatyczny Podcast #5: Jak zacząć programować sterowniki PLC

>KLIKNIJ<

Orange Box narzędziem w modernizacji zakładu

Orange Box narzędziem w modernizacji zakładu

>KLIKNIJ<

Kurtyny bezpieczeństwa – rodzaje, działanie, sposoby stosowania

Kurtyny bezpieczeństwa – rodzaje, działanie, sposoby stosowania

>KLIKNIJ<

Nagroda Siemens w kategorii EDUKACJA dla Centrum Szkoleń Inżynierskich EMT-Systems!

Nagroda Siemens w kategorii EDUKACJA dla Centrum Szkoleń Inżynierskich EMT-Systems!

>KLIKNIJ<

WYSYŁANIE SMSÓW Z POZIOMU PLC #2 – WIZUALIZACJA I STEROWANIE ZA POMOCĄ PANELU HMI

WYSYŁANIE SMSÓW Z POZIOMU PLC #2 – WIZUALIZACJA I STEROWANIE ZA POMOCĄ PANELU HMI

>KLIKNIJ<

Szkolenia produktowe Pilz w nowej odsłonie dzięki modułom szkoleniowym PES

Szkolenia produktowe Pilz w nowej odsłonie dzięki modułom szkoleniowym PES

>KLIKNIJ<

OnRobot – Seminaria dla integratorów automatyki i robotyki

OnRobot – Seminaria dla integratorów automatyki i robotyki

>KLIKNIJ<

Recenzja SECOMEA SiteManager – routera VPN do zdalnego dostępu

Recenzja SECOMEA SiteManager – routera VPN do zdalnego dostępu

>KLIKNIJ<

PROFINET Truck – Bezpieczeństwo sieci i Cyfryzacja w Industry 4.0

PROFINET Truck – Bezpieczeństwo sieci i Cyfryzacja w Industry 4.0

>KLIKNIJ<

Nowe sterowniki konfigurowalne i zadajniki dla automatyki budynkowej

Nowe sterowniki konfigurowalne i zadajniki dla automatyki budynkowej

>KLIKNIJ<

Ostatnie wolne miejsca! Bezpłatna konferencja”Niezawodność & Utrzymanie Ruchu” dla produkcji

Ostatnie wolne miejsca! Bezpłatna konferencja”Niezawodność & Utrzymanie Ruchu” dla produkcji

>KLIKNIJ<

Przekaźnik, przekaźnik czasowy a może SMARTimer od Finder?

Przekaźnik, przekaźnik czasowy a może SMARTimer od Finder?

>KLIKNIJ<

Automatyczny Podcast: Ścieżka kariery automatyka

Automatyczny Podcast: Ścieżka kariery automatyka

>KLIKNIJ<

Porozmawiajmy o automatyce na ASTOR TOUR – 7 miast – maj 2019

Porozmawiajmy o automatyce na ASTOR TOUR – 7 miast – maj 2019

>KLIKNIJ<

Wybierz najlepszy pomysł na zastosowanie sterownika easy E4 – runda finałowa!

Wybierz najlepszy pomysł na zastosowanie sterownika easy E4 – runda finałowa!





MOŻESZ SIĘ TYM ZAINTERESOWAĆ




Wszystko stanie się prostsze po zalogowaniu :)

Przypomnij hasło

Nie masz konta? Zarejestruj się

Forgot your password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Close
z

Przetwarzamy pliki... jeszcze chwilka…