„Coś się kończy, coś zaczyna”
W maju 2020 roku stara wersja Konkursu iAutomatyka przeszła do lamusa. Przez dwa lata zorganizowaliśmy 25 comiesięcznych edycji konkursu, nagradzając autorów 246 różnych artykułów! Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za wkład włożony w rozwój naszej strony. Jednak nie smućcie się, ponieważ nowa formuła, od teraz pod nazwą Konkurs iAutomatyka 4.0, zastępuje poprzednika!
Konkurs iAutomatyka 4.0
Dlaczego 4.0? No wiecie – Przemysł 4.0, takie zgrabne nawiązanie, a poza tym nowe rozdanie. Jednak to nie wszystko, ponieważ w porównaniu do poprzedniej formuły mamy dla Was 4 konkretne zmiany:
- Brak edycji comiesięcznych, konkurs jest aktywny przez cały czas a nagrody na bieżąco dokładane do puli.
- Artykuły są jawnie oceniane według 10 kryteriów w trzystopniowej skali. Za każde kryterium przyznawane są punkty.
- To Wy sami wybieracie nagrody. Zbierane punkty mogą być wymieniane na dowolną nagrodę z aktualnie dostępnych.
- Wprowadzamy ranking iAutomatyków. Ranking ustalany jest wedle zebranych przez cały rok punktów.
Wszystkie szczegóły o nowym konkursie dostępne są pod linkiem: https://iautomatyka.pl/konkurs-iautomatyka/. Na stronę konkursową można przejść również poprzez ten przycisk, na stronie głównej:
Kryteria oceny
Jak wspomniałem, każda praca będzie oceniana według 10 kryteriów. Oto one.
- Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna – każdy artykuł jest przez nas poprawiany pod względem poprawności językowej. Do oceny bierzemy pod uwagę artykuł przed poprawkami. W celu weryfikacji proponujemy skorzystać ze strony ortograf.pl lub zainstalować wtyczkę LanguageTool do przeglądarki internetowej.
- Unikalna tematyka artykułu – idealnie jeżeli opisujesz coś, co nie było jeszcze poruszane na portalu iAutomatyka.
- 0 pkt – temat się powtarza;
- 1 pkt – temat jest podobny do istniejącego artykułu, ale wnosi coś nowego;
- 2 pkt – temat jest unikalny;
- Dodanie zdjęć i grafik odnoszących się do treści i wzbogacających artykuł – nikt nie lubi ścian tekstu, dlatego ważne jest wzbogacanie artykułów o grafiki i zdjęcia.
- 0 pkt – brak grafik i zdjęć w tekście;
- 1 pkt – grafiki i zdjęcia obecne w tekście;
- 2 pkt – grafiki lub zdjęcia odnoszące się do każdego akapitu;
- Własnoręczne wykonanie zdjęć i grafik – unikalne w sieci grafiki i zdjęcia to wartość dodana.
- 0 pkt – wszystkie grafiki są pobrane z sieci (należy mieć pozwolenie autora pobranych grafik);
- 1 pkt – część grafik wykonano własnoręcznie;
- 2 pkt – wszystkie zdjęcia i grafiki wykonano własnoręcznie;
- Jakość zdjęć i grafik – obecność obrazków uatrakcyjnia artykuł tylko jeżeli są dobrej jakości (minimalna szerokość 850px).
- 0 pkt – brak zdjęcia wyróżnionego, które pasuje do treści artykułu i jest dobrej jakości;
- 1 pkt – obecność zdjęcia wyróżnionego pasującego do treści artykułu w dobrej jakości;
- 2 pkt – wszystkie zdjęcia i grafiki w tekście są dobrej jakości i są czytelne.
- Nagranie filmu prezentującego temat – obecnie coraz chętniej konsumowane są treści w formie video, a czytanie odchodzi do lamusa 🙁 Warto wzbogacić artykuł o wykonany we własnym zakresie film, w którym opowiadamy o danym zagadnieniu. Występowanie przed kamerą nie jest łatwe, warto ćwiczyć się w tej roli. Pozwoli to na nabranie większej pewności siebie w stresujących sytuacjach, jak np. rozmowa o pracę 🙂
- 0 pkt – brak filmu;
- 1 pkt – obecność filmu w średnim wykonaniu;
- 2 pkt – obecność filmu w dobrym wykonaniu;
- Praktyczność artykułu – czy treści zawarte w tekście można po jego przeczytaniu wykorzystać w codziennej pracy inżyniera?
- 0 pkt – treści są niepraktyczne;
- 1 pkt – wiedzę można w niewielkim stopniu wykorzystać w praktyce;
- 2 pkt – treści są praktyczne;
- Uniwersalność tematu – wszyscy chętnie czytamy treści, które nas dotyczą.
- 0 pkt – temat jest poświęcony konkretnemu urządzeniu, konkretnej firmie itp.
- 1 pkt – temat w niewielkim stopniu porusza ogólne zjawisko, technologię itp.
- 2 pkt – temat opisuje ogólne zjawisko, technologię itp.
- Poziom merytoryki i włożonej wiedzy – jak dużo treści to wiedza autora, jak bardzo zaawansowana i trudnodostępna jest przekazywana treść? Nie sztuka napisać o czymś, co znajdziemy na wikipedii.
- 0 pkt – brak przekazania wiedzy;
- 1 pkt – treść jest łatwo dostępna;
- 2 pkt – przekazanie eksperckiej wiedzy;
- Wyczerpanie tematu i przystępność przekazywania wiedzy – nie chcemy czytać trailerów do wpisów, tylko wynosić coś z artykułu. Z drugiej strony, żebyśmy mogli zrozumieć treść, musi być napisana odpowiednim językiem. Tak, aby ktoś, kto o temacie nie ma pojęcia, mógł go zrozumieć.
- 0 pkt – niewykorzystanie potencjału tematu;
- 1 pkt – temat wyczerpany, ale napisany niezrozumiałym językiem;
- 2 pkt – temat wyczerpany i podany w przystępny sposób;
Chyba wiecie już wszystko. Do roboty! 😀