Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2020/03/Nowoczesny-system-BMS-z-ICONICS-do-zarządzania-inteligentnymi-budynkami.png

Nowoczesny BMS z ICONICS


Zaawansowany i dobrze zaprojektowany system BMS musi brać pod uwagę nie tylko zarządzanie samym budynkiem, lecz także aspekty związane z ludźmi przebywającymi w jego obrębie. Dawniej, największą uwagę przywiązywało się do zagadnień związanych z wydajnością energetyczną budynków. Dzisiaj, obok standardowych wyzwań pojawiają się kolejne, związane z dostosowaniem warunków panujących w budynkach do ludzi, którzy w nich pracują. Wszystko po to, by firma rozwijała się zarówno dzięki efektywnemu zarządzaniu infrastrukturą, jak i rosnącej produktywności pracowników.

Zarządzanie budynkami z poziomu BMS w oparciu o potrzeby pracowników

Cztery główne problemy w zarządzaniu budynkami

  • Utrudnione przemieszczanie się w obrębie budynku.

Poruszanie się po dużych budynkach o skomplikowanej strukturze nie należy do łatwych zadań, a przecież nie możemy posłużyć się tu usługami lokalizacyjnymi, jak np. GPS. Obecnie rozwijają się technologie wykorzystujące takie rozwiązania, jak RFID czy proste QR Kody, które mogą pomóc w szybszym odnajdowaniu drugi pośród krętych korytarzy budynków.

  • Brak dokładnego odwzorowania fizycznej przestrzeni w systemie BMS.

Rzadko zdarza się, żeby w sieci przedsiębiorstwa znajdowały się informacje o wyposażeniu pomieszczeń pracowniczych, czy funkcjonalnościach, które oferują. To z kolei utrudnia wyszukiwanie odpowiedniego pokoju dla zespołu, który ma wykonać określone zadanie. Im więcej czasu kadra spędzi nad szukaniem miejsca do pracy, tym mniej czasu zostaje jej na wykonanie właściwego zadania.

  • Brak pętli sprzężenia zwrotnego.

Dobrze zarządzany budynek dostosowuje się do ludzi, którzy w nim pracują. Pojawia się pytanie – na jakiej podstawie określić, czy dobrze zarządzamy budynkiem? Obecne systemy BMS nie są przystosowane do interakcji z użytkownikiem oraz do zbierania informacji na temat jakości warunków obecnie panujących w budynku.

  • Niespersonalizowane interfejsy użytkownika (UI).

Dużym problemem są interfejsy systemu BMS, które nie zostawiają pola do żadnej interakcji ze sobą. Z tych samych interfejsów korzystają różni pracownicy, sprawujący różne funkcje. Jasnym jest zatem, że potrzebują oni posiadać wgląd w różne zestawy danych. Możliwość łatwego przechodzenia do interesujących informacji to podstawowy wymóg dla nowoczesnego interfejsu BMS.

Jak ICONICS może pomóc?

Oferując inteligentne oprogramowanie z możliwością interoperacyjnej wymiany danych pomiędzy systemami, czujnikami oraz ludźmi. Rozwiązuje to wiele wspólnych problemów związanych z wydajnością samego budynku, lecz również z organizacją pracy na jego terenie. Dzięki otwartym standardom oraz integracji z usługami w Chmurze, inteligentny budynek oferuje zaawansowane i jednocześnie jednolite funkcje dla przebywających w nim użytkowników.

Więcej o ICONICS:
https://www.elmark.com.pl/dostawcy/iconics

Duże ilości danych w systemie BMS

W poprzedniej sekcji poruszyliśmy zagadnienie współczesnych wyzwań stojących przed systemami BMS. Można powiedzieć, że ogólnie sprowadzają się one do problemu niedostatecznej ilości informacji. Co jednak, gdy po podłączeniu dodatkowych czujników i sprzętu okazuje się, że danych jest zbyt wiele, aby system mógł zrobić z nich użytek? Co w przypadku, gdy dane dostarczane są w niespójnych formatach? ICONICS oferuje rozwiązania dla efektywnego przetwarzania informacji.

Interoperacyjność z rozwiązaniami ICONICS

To właśnie wysoki standard interoperacyjności ICONICS, zgodny z założeniami IIoT, umożliwia kadrze pracowniczej i integratorom użytkowanie oraz projektowanie innowacyjnych rozwiązań. Integracja produktów ICONICS z platformą Microsoft Azure Digital Twin pozwala na proste skalowanie posiadanych projektów oraz dalszą współpracę z usługami Microsoft, takimi jak: Dynamics 365, Azure Machine Learning, czy PowerBI.

  • Alternatywa dla komunikacji „Point-to-Point”.

Tradycyjne systemy BMS integrowano z wykorzystaniem połączeń „Point-to-Point”. Poważną wadą tego rozwiązania jest to, że zmiany w jednym podsystemie skutkują potrzebą ciągłych aktualizacji reszty. Podejście oparte na inteligentnej Chmurze dla budynków pozwala natomiast uniknąć tego problemu. Wszystko dzięki dostarczeniu jednego, łatwo dostępnego Socket’u pośredniczącego w wymianie danych pomiędzy każdym podsystemem.

Tradycyjna architektura

Tradycyjna architektura „Point – to – Point” w połączeniach systemów.

Zunifikowana architektura połączeń w BMS wdrażana dzięki ICONICS.

Zunifikowana architektura połączeń w BMS wdrażana dzięki ICONICS.

  • Integracja danych – od IT/OT do IoT.

Rozwiązania z sektora OT (sterowanie oświetleniem, automatyka HVAC, kontrola dostępu) oraz IT (systemy rezerwacji pokoi i bezprzewodowe punkty dostępu) ciągle generują dane. Są to jednak zazwyczaj odizolowane od siebie zbiory. Ekspansja Internetu Przedmiotów powoduje wprowadzanie dodatkowych czujników do gromadzenia odczytów, rozszerzając zakres różniących się od siebie zestawów informacji.

Możliwość integracji ICONICS z czujnikami IoT, systemami budowlanymi lub aplikacjami za pośrednictwem otwartych standardów pozwala na transformację cyfrową budynków. Zastosowanie ICONICS do inteligentnej integracji budynków z OT, IT i IoT pozwala na dwukierunkowy przepływ danych systemowych w czasie rzeczywistym. Informacje są normalizowane do wspólnego formatu i wzbogacane o metadane w skalowalnej strukturze danych.

Brak przestojów – brak utraty produktywności

Do tej pory mówiliśmy o podnoszeniu produktywności pracowników poprzez jak najlepsze dostosowywanie budynku do ich indywidualnych preferencji. Aby takie rozwiązanie było możliwe, potrzeba zestawu danych, które będą źródłem informacji o tychże preferencjach. Z kolei, w celu umożliwienia analizy tych danych potrzeba sprowadzić je do wspólnego formatu oraz wdrożyć rozwiązania analityczne.

W tym wszystkim nie można jednak zapomnieć o jeszcze jednym zagrożeniu dla produktywności zatrudnianej kadry. Są nim możliwe usterki wyłączające z użytkowania określone urządzenia, lub nawet całe części budynku.

Rozpoznawanie i szybka reakcja na usterki – FDD ICONICS

Fault Detection and Diagnostics (FDD) to technologia dostępna w pakiecie ICONICS Facility AnalytiX przeznaczonym dla inteligentnych budynków. Zawiera ona biblioteki gotowych reguł, które mogą być dostosowane w celu wykrywania usterek oraz doradzania serwisantom w sprawie optymalnych sposobów ich naprawy.

Natywne narzędzia do wizualizacji usterek pozwalają szybko wykryć te, które powodują największe straty w przedsiębiorstwie. Wszystko po to, by zoptymalizować działania naprawcze i jak najbardziej zredukować czasy przestojów.

Produkt ten bazuje na zaawansowanych badaniach amerykańskiego The National Institute of Standards and Technology (NIST). Facility AnalytiX zawiera ponadto ponad 300 wstępnie skonfigurowanych reguł dla najpopularniejszych typów urządzeń automatyki budynkowej.

Szybkie wykrywanie usterek oraz wspomaganie w doborze sposobu ich naprawy od ICONICS

Szybkie wykrywanie usterek oraz wspomaganie w doborze sposobu ich naprawy od ICONICS

Zwrot kosztów z inwestycji ROI

ICONICS rozumie, że każdy obiekt budowlany zachowuje się w indywidualny sposób. Dlatego też, żaden produkt, rozwiązanie ani firma nie może nigdy zagwarantować z góry określonego poziomu zwrotu z inwestycji (ROI). Jednak to, co można zrobić, to wziąć pod uwagę rzeczywiste scenariusze, w których dokonano oszczędności i na ich podstawie wydedukować, jak te historie przekładają się na nasze przedsiębiorstwo.

U większości klientów zwrot z inwestycji obserwowano w ciągu 18 – 24 miesięcy, jednak były projekty o dużej skali, które przyniosły zwrot już w ciągu pierwszych 12 miesięcy. To pozwala sądzić, że technologia wykrywania usterek i inne usługi ICONICS zapewniają potencjał do generowania oszczędności na wielu polach działania. Odniesiono taki sukces, że ICONICS i jego partnerzy pomagają teraz menedżerom budynków na całym świecie wdrażać podobne rozwiązania.

 

W razie pytań odnośnie artykułu, napisz do nas na adres: iconics@elmark.com.pl .



Utworzono: / Kategoria: , ,
  • Autor: Elmark Automatyka
  • Nasza Firma została założona w roku 1983. Od roku 1998 działamy jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą Elmark Automatyka. Przez kilka pierwszych lat zajmowaliśmy się projektowaniem i produkcją modułowych sterowników mikroprocesorowych "MIKROSTER", opartych na elementach rodziny Intel-8080 i Z-80. Nasze produkty wyróżniały się na rynku wysoką jakością sprzętu i dokumentacji oraz niezawodnością działania. W roku 1989 rozpoczęliśmy dystrybucję na terenie Polski sprzętu firmy Advantech, a następnie wielu innych wiodących producentów elementów i systemów automatyki przemysłowej. Od kilkunastu lat prowadzimy szkolenia dotyczące sprzętu i oprogramowania będącego w naszej ofercie. Wszystkim Klientom dokonującym u nas zakupów zapewniamy bezpłatne doradztwo przed złożeniem zamówienia i profesjonalne wsparcie techniczne po dostarczeniu sprzętu. Posiadamy własny dział serwisu wyposażony w nowoczesne urządzenia diagnostyczne oraz sprzęt do montażu SMD i BGA. Dużą część napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych wykonujemy w naszej Firmie, bez konieczności odsyłania sprzętu do producenta. Pracujemy w trzech lokalizacjach. W dzielnicy Wesoła na przedmieściach Warszawy znajduje się nasza siedziba główna, serwis i montownia komputerów przemysłowych. Przy ul. Bukowińskiej na Mokotowie działa Centrum Szkoleniowe, a na terenie Biznes Parku „City Point” na warszawskim Targówku, mamy nowoczesny magazyn. Łączna powierzchnia naszych biur i magazynów wynosi około 1.800 m. kw. Zatrudniamy 60 wysoko wykwalifikowanych osób. Dzięki naszym Klientom, udaje się nam stale zwiększać nasz potencjał i zakres działalności. Wartość sprzedaży produktów i usług w roku 2018 wyniosła 81 milionów zł. Zrealizowaliśmy ponad 20.000 zamówień. Pamiętamy o tym, że jedynym sposobem na osiągnięcie zysku i rozwoju Firmy jest zadowolenie naszych Klientów.
  • Profil Autora
  • https://www.elmark.com.pl

Reklama



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY
  • Wyświetlacz słupkowy ITP15 jest kompaktowym wskaźnikiem procesowym, który wizualizuje analogowy sygnał wejściowy w zakresie od 0 do 100% z 10 słupkami po 10%. Sygnałem wejściowym może być liniowy sygnał napięciowy 0 (2) -10 V lub sygnał prą...
  • Nowe modułowe sterowniki programowalne PLC firmy Eaton umożliwiają producentom maszyn i systemów opracowywanie nowoczesnych koncepcji automatyki, zwłaszcza w połączeniu z systemem XN300 I/O i panelem dotykowym XV300. Modułowy sterownik zape...
  • Zapraszamy do składania zapytań ofertowych o wszystkie produkty EATON w tym sterowniki easyE4 przez portal allektro.pl (Kliknij tutaj) lub przez kontakt e-mail oferty@staport.p...
  • Sterowniki  z serii SIMATIC S7-1200 oferują szeroki zakres funkcjonalności i zintegrowane wejścia/wyjścia zamknięte w kompaktowej obudowie. Są doskonałym narzędziem do realizacji standardowych projektów i zadań automatyki, a jednostki S7-12...
  • ÖLFLEX® CLASSIC 110 – elastyczny przewód sterowniczy do różnych zastosowań, w płaszczu z PVC, aprobata VDE, odporność na oleje, 300/500 V, również do YSLY lub YY CPR: informacje pod adresem www.lapppolska.pl Certyfikat zgodności VDE z...
  • Nowoczesne dotykowe panele operatorskie HMI firmy WEINTEK Labs. – Bezpłatne oprogramowanie narzędziowe w pełnej wersji – Precyzyjne, dotykowe ekrany wyświetlające szczegółową grafikę – Obszerne biblioteki komponentów grafi...