Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2020/04/FANUC_R2000iB_AtWork.jpg

Kopia zapasowa pamięci robota cz.2 – przywracanie programu

autor: Sławek W.

W poprzedniej publikacji pisałem jak wykonać kopie pamięci robota. Jeśli ktoś pokusił się o wykonanie backupu AOA powinien osiągnąć wynik podobny do tego:

Backup zrobiony, i co dalej? Wypadałoby nauczyć się przywrócić to, co niechcący zepsuliśmy 😉

Ładowanie do systemu robota pojedynczego pliku programu ruchu – *.TP

Program ruchu robota (*.TP) może być ładowany do systemu podczas normalnej pracy robota zarówno w trybie HOT jak i COLD START.

Aby załadować plik *.TP do pamięci naszego robota należy:

  1. Włożyć kartę/nośnik USB do gniazda.
  2. Na Teach Pendancie wybrać klawisz MENU i przejść do pozycji FILE>File.
  3. Na ekranie ukaże nam się widok menu przeglądania plików.
  4. Wybieramy F5[UTIL]>SET DEVICE i wybieramy nośnik, na którym znajduje się plik do załadowania.
  5. Wybieramy F2[DIR] i z listy wybieramy  *.TP. Potwierdzamy, wciskając ENTER.
  6. W oknie pojawią się wszystkie pliki o rozszerzeniu *.TP.
  7. Zaznaczamy plik, który chcemy wgrać do pamięci naszego robota, następnie wciskamy klawisz F3[LOAD].
  8. System poprosi o potwierdzenie chęci wgrania danego pliku. Potwierdzamy Klawiszem F4[YES].
  9. Załadowany program będzie widoczny w liście programów po wciśnięciu przycisku SELECT.


Ładowanie do systemu robota pojedynczych plików systemowych

Pliki systemowe (*.SV, *.VR) możemy załadować jedynie w trybie Controlled Start. Aby załadować dowolny plik systemowy, musimy:

  1. Wyłączyć zasilanie robota i odczekać 5 sekund.
  2. Przytrzymując klawisze PREV+NEXT włączyć zasilanie robota. Klawisze PREV+NEXT przytrzymywać aż do pojawienia się menu.
  3. Z menu wybrać pozycję CONTROLLED START, wciskając klawisz 3 i ENTER.
  4. Poczekać aż tryb kontrolowany się uruchomi.
  5. Wybrać: MENU>File>File i potwierdzić klawiszem ENTER.
  6. Wybrać F5[UTIL]>Set Device i wybrać z listy nośnik, na którym znajduje się plik do załadowania.
  7. Wybrać F2[DIR] i z listy wybrać typ (rozszerzenie) pliku, który chcemy załadować (np. *.VR). Nacisnąć ENTER.
  8. W głównym widoku pojawią się wszystkie pliki z rozszerzeniem *.VR znajdujące się na wybranym wcześniej nośniku.
  9. Zaznaczyć kursorem plik, który chcemy załadować do systemu robota.
  10. Nacisnąć F3[LOAD] i potwierdzić F4[YES] aby załadować plik.


Procedura przywrócenia backup-u IMAGE

Uwaga! 

  1. Dla bezpieczeństwa, przed załadowaniem backup-u IMAGE do pamięci robota należy wykonać backup AOA oraz IMAGE z aktualnego stanu robota. 
  2. Nie należy poruszać robotem po wykonaniu backup-u AOA oraz IMAGE, o których jest mowa w punkcie 1.
  3. Po załadowaniu kopii Image może pojawić się konieczność załadowania pliku SYSMAST.SV, znajdującego się w backup-ie AOA wykonanym w punkcie 1.

Metoda dłuższa

Zaczynamy z wyłączonym kontrolerem

  1. Włożyć kartę pamięci do gniazda.
  2. Podczas uruchamiania kontrolera należy przytrzymać przyciski F1+F5 – pojawi się menu wyboru, w którym należy wybrać Controller backup/restore.
  3. Z kolejnego menu wybrać Restore Controller as Images.
  4. Należy wybrać nośnik, na który ma być zgrany backup.
  5. Dalej postępować zgodnie ze wskazówkami na Teach Pendancie.

Podczas wczytywania backupu na wyświetlaczu będą wyświetlane kolejno nazwy ładowanych plików o rozszerzeniu *.IMG. Nie należy wyłączać kontrolera, zanim wszystkie pliki nie zostaną skopiowane.

Po wykonaniu backupu powinno pojawić się menu jak na pierwszym zdjęciu.

Metoda krótsza

Tak jak poprzednio zaczynamy z wyłączonym kontrolerem.

  1. Wkładamy kartę/nośnik USB do gniazda.
  2. Podczas uruchamiania kontrolera przytrzymujemy F1+F2. Pojawi się ekran:
  3. Wciskamy odpowiedni klawisz numeryczny, aby wybrać nośnik i potwierdzamy klawiszem ENTER.
  4. W następnym oknie wybieramy katalog na nośniku, w którym znajduję się backup IMAGE. Potwierdzamy wybór klawiszem ENTER.
  5. Dalej postępujemy zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że pokazane w tym artykule metody przywracania kopii pamięci zachęcą młodych robotyków do sprawdzania swoich sił w kwestii modyfikacji i poprawek programowych. Pamiętajcie – jak długo macie kopię zapasową, tak długo nie możecie niczego zepsuć. 😉


Artykuł został nagrodzony w Konkursie iAutomatyka – edycja Kwiecień 2020.Nagrodę Kurtka + bidon dostarcza ambasador konkursu, firma EATON.


Utworzono: / Kategoria: ,

Reklama

Newsletter

Zapisz się i jako pierwszy otrzymuj nowości!



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY