Zarządzanie zużyciem mediów zyskuje coraz więcej zwolenników. O płynących z niego korzyściach, wykorzystywanych metodach i dostępnych rozwiązaniach pisze się i mówi coraz częściej. Z naszych obserwacji wynika jednak, że stosunkowo niewiele uwagi poświęca się etapowi, który poprzedza samo zarządzanie a od którego w dużym stopniu zależy uzyskany efekt końcowy. Mowa oczywiście o wyborze odpowiedniego systemu. Od naszego wyboru zależy, czy wybrane rozwiązanie będzie nas wspierać w realizacji codziennych zadań, czy przeszkadzać i dokładać nam obowiązków. Pamiętajmy, że poświęcony na tym etapie czas nie jest czasem straconym.
Lista kryteriów
Decydując się na wdrożenie systemu, poza najbardziej oczywistymi kryteriami, takimi jak: dostęp do danych online, raportowanie, alerty o zbliżającym się przekroczeniu, czy definiowanie mocy zamówionej, nie należy zapominać o pozostałych czynnikach, mniej oczywistych, ale równie ważnych.
System Zarządzania i Monitoringu Zużycia Mediów
Oferowany przez nas System Zarządzania i Monitoringu Zużycia Mediów jest odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku, nie tylko pod względem funkcjonalności, ale i pozostałych istotnych, z punktu widzenia naszych klientów, kryteriów. Rozwiązanie dedykowane jest dla właścicieli, zarządców i deweloperów nowoczesnych powierzchni magazynowych, biurowych, handlowych oraz produkcyjnych. Prosta instalacja, łatwa konfiguracja, intuicyjny interfejs, czy nowoczesna wizualizacja to wartości dodane, dzięki którym wymierne korzyści z zastosowania naszego rozwiązania widoczne są już na etapie wdrożenia.
Jak to działa?
System oparty jest o szwajcarskie urządzenia firmy SAIA PCD:
- urządzenia najwyższej jakości – cykl życia 25 lat,
- otwartość komunikacyjna, możliwość integracji z innymi systemami,
- sterownik swobodnie programowalny – możliwość rozbudowy i modyfikacji algorytmów i ekranów wizualizacyjnych (zgodnie z potr),
- alarmowanie o przekroczeniach: e-mail / SMS,
- liczniki energii elektrycznej do pomiarów bezpośrednich i półpośrednich, jednofazowe i trójfazowe.
Za pośrednictwem systemu zbierane są dane dotyczące zużycia wszystkich mediów. Dane te są analizowane on-line, a użytkownik końcowy otrzymuje następujące informacje:
- bieżące wykorzystanie mediów (energia, woda, gaz, ciepło, sprzężone powietrze, inne),
- analiza mocy średniej 15-minutowej,
- ostrzeżenia o zbliżających się przekroczeniach (alerty e-mail),
- predykcja przekroczeń,
- definiowanie mocy zamówionej dla obiektu i odbiorców.
Dzięki temu, że aplikacja została wykonana w standardzie HTML 5, dostęp do danych może odbywać się z dowolnych urządzeń mobilnych.
Dowiedz się więcej
Wejdź na stronę https://monitoring-zuzycia-mediow.sabur.com.pl/ i pobierz nasz ebook.
Dlaczego chmura?
System zarządzania i monitorowania mediów SABUR to rozwiązanie chmurowe (cloud computing), dzięki czemu zarządcy obiektów rozproszonych otrzymują narzędzie dostępu do danych ze wszystkich obiektów i aplikacji za pośrednictwem Internetu. Rozwiązanie chmurowe eliminuje konieczność zakupu drogiego sprzętu (komputery, serwery), oraz zapewnia użytkownikom możliwość pracy z dowolnego miejsca, co jest szczególnie ważne w zarządzaniu obiektami rozproszonymi. Ciekawostką jest również fakt, że poza zarządcami powierzchni dostęp do danych mają także klienci końcowi – najemcy – i udostępnienie im takiej informacji jest dodatkowym kanałem komunikacji z klientem i wyróżnikiem oferty.
Źródła korzyści
Szybki zwrot z inwestycji w opisany system możliwy jest dzięki temu, że:
- jest to jeden system dedykowany dla wielu obiektów – posiadamy zbiorcze zarządzanie siecią rozproszonych obiektów,
- obniżamy koszty za poszczególne media dzięki kontroli ich zużycia — monitorujemy wszystkie media w jednym systemie,
- oszczędzamy na zakupie sprzętu komputerowego dzięki zastawaniu chmury obliczeniowej,
- możemy szybko rozbudowywać rozwiązanie o nowe obiekty w kolejnych lokalizacjach,
- unikamy kar za przekroczenie mocy zamówionej,
- w przypadku zarządców nieruchomości dostarczamy klientom dodatkowych korzyści – posiadamy efektywny system wymiany informacji z najemcami o zużyciu mediów,
- możemy dobrze zaplanować zakupy energii i wybrać najkorzystniejsze taryfy.
7 Zasad efektywnego zarządzania zużyciem mediów
Wybór właściwego systemu to dopiero początek. Kolejny etap to ustalenie zasad, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał użytkowanego rozwiązania i z jego pomocą optymalizować proces zarządzania zużyciem mediów.
Pobierz nasz ebook i poznaj zaproponowane przez nas zasady.
https://monitoring-zuzycia-mediow.sabur.com.pl/