Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2019/07/Social-media.jpg

Jak zbudować Smart Metering, czyli inteligentny system pomiarowy?

autor: Sabur.

Zarządzanie zużyciem mediów zyskuje coraz więcej zwolenników. O płynących z niego korzyściach, wykorzystywanych metodach i dostępnych rozwiązaniach pisze się i mówi coraz częściej.  Z naszych obserwacji wynika jednak, że stosunkowo niewiele uwagi poświęca się etapowi, który poprzedza samo zarządzanie a od którego w dużym stopniu zależy uzyskany efekt końcowy. Mowa oczywiście o wyborze odpowiedniego systemu. Od naszego wyboru zależy, czy wybrane rozwiązanie będzie nas wspierać w realizacji codziennych zadań, czy przeszkadzać i dokładać nam obowiązków. Pamiętajmy, że poświęcony na tym etapie czas nie jest czasem straconym.

Lista kryteriów

Decydując się na wdrożenie systemu, poza najbardziej oczywistymi kryteriami, takimi jak: dostęp do danych online, raportowanie, alerty o zbliżającym się przekroczeniu, czy definiowanie mocy zamówionej, nie należy zapominać o pozostałych czynnikach, mniej oczywistych, ale równie ważnych.

System Zarządzania i Monitoringu Zużycia Mediów

Oferowany przez nas System Zarządzania i Monitoringu Zużycia Mediów jest odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku, nie tylko pod względem funkcjonalności, ale i pozostałych istotnych, z punktu widzenia naszych klientów, kryteriów. Rozwiązanie dedykowane jest dla właścicieli, zarządców i deweloperów nowoczesnych powierzchni magazynowych, biurowych, handlowych oraz produkcyjnych. Prosta instalacja, łatwa konfiguracja, intuicyjny interfejs, czy nowoczesna wizualizacja to wartości dodane, dzięki którym wymierne korzyści z zastosowania naszego rozwiązania widoczne są już na etapie wdrożenia.

Jak to działa?

System oparty jest o szwajcarskie urządzenia firmy SAIA PCD:

  • urządzenia najwyższej jakości – cykl życia 25 lat,
  • otwartość komunikacyjna, możliwość integracji z innymi systemami,
  • sterownik swobodnie programowalny – możliwość rozbudowy i modyfikacji algorytmów i ekranów wizualizacyjnych (zgodnie z potr),
  • alarmowanie o przekroczeniach: e-mail / SMS,
  • liczniki energii elektrycznej do pomiarów bezpośrednich i półpośrednich, jednofazowe i trójfazowe.

Za pośrednictwem systemu zbierane są dane dotyczące zużycia wszystkich mediów. Dane te są analizowane on-line, a użytkownik końcowy otrzymuje następujące informacje:

  • bieżące wykorzystanie mediów (energia, woda, gaz, ciepło, sprzężone powietrze, inne),
  • analiza mocy średniej 15-minutowej,
  • ostrzeżenia o zbliżających się przekroczeniach (alerty e-mail),
  • predykcja przekroczeń,
  • definiowanie mocy zamówionej dla obiektu i odbiorców.

Dzięki temu, że aplikacja została wykonana w standardzie HTML 5, dostęp do danych może odbywać się z dowolnych urządzeń mobilnych.

Dowiedz się więcej

Wejdź na stronę  https://monitoring-zuzycia-mediow.sabur.com.pl/ i pobierz nasz ebook.

Dlaczego chmura?

System zarządzania i monitorowania mediów SABUR to rozwiązanie chmurowe (cloud computing), dzięki czemu zarządcy obiektów rozproszonych otrzymują narzędzie dostępu do danych ze wszystkich obiektów i aplikacji za pośrednictwem Internetu. Rozwiązanie chmurowe eliminuje konieczność zakupu drogiego sprzętu (komputery, serwery), oraz zapewnia użytkownikom możliwość pracy z dowolnego miejsca, co jest szczególnie ważne w zarządzaniu obiektami rozproszonymi. Ciekawostką jest również fakt, że poza zarządcami powierzchni dostęp do danych mają także klienci końcowi – najemcy – i udostępnienie im takiej informacji jest dodatkowym kanałem komunikacji z klientem i wyróżnikiem oferty.

Źródła korzyści

Szybki zwrot z inwestycji w opisany system możliwy jest dzięki temu, że:

  • jest to jeden system dedykowany dla wielu obiektów – posiadamy zbiorcze zarządzanie siecią rozproszonych obiektów,
  • obniżamy koszty za poszczególne media dzięki kontroli ich zużycia — monitorujemy wszystkie media w jednym systemie,
  • oszczędzamy na zakupie sprzętu komputerowego dzięki zastawaniu chmury obliczeniowej,
  • możemy szybko rozbudowywać rozwiązanie o nowe obiekty w kolejnych lokalizacjach,
  • unikamy kar za przekroczenie mocy zamówionej,
  • w przypadku zarządców nieruchomości dostarczamy klientom dodatkowych korzyści – posiadamy efektywny system wymiany informacji z najemcami o zużyciu mediów,
  • możemy dobrze zaplanować zakupy energii i wybrać najkorzystniejsze taryfy.

7 Zasad efektywnego zarządzania zużyciem mediów

Wybór właściwego systemu to dopiero początek. Kolejny etap to ustalenie zasad, które pozwolą  w pełni wykorzystać potencjał użytkowanego rozwiązania i z jego pomocą optymalizować proces zarządzania zużyciem mediów.

Pobierz nasz ebook i poznaj zaproponowane przez nas zasady.

https://monitoring-zuzycia-mediow.sabur.com.pl/



Utworzono: / Kategoria: , , , ,
  • Autor: Sabur
  • Firma SABUR Sp. z o.o. powstała w lutym 1993 roku. Jesteśmy dystrybutorem firm: Saia Burgess Controls, ELUTIONS, ESA, ASEM, Atim, Racom, Ocean Data Systems i Exakom. Prowadzimy doradztwo i szkolenia techniczne, serwis gwarancyjny, współpracujemy z partnerami przy realizacji systemów automatyki. Organizujemy szkolenia także na indywidualne życzenia firm.
  • Profil Autora
  • http://www.sabur.com.pl

Reklama

Newsletter

Zapisz się i jako pierwszy otrzymuj nowości!



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY



Sabur