Do Projektu iAutomatyka dołączyli:

https://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2022/01/zdjęcie-główne-1.jpg

Case study – zastosowanie indukcyjnego przesyłu energii MOVITRANS® SEW-EURODRIVE w firmie DB Cargo Polska


Podczas modernizacji zakładu DB Cargo Polska w Rybniku wykorzystano innowacyjny system indukcyjnego przesyłu energii MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE Polska. Został on zastosowany do zasilania automatycznego wózka transportowego, zaprojektowanego przez firmę Lean-Tech.

SEW-EURODRIVE Polska, jako lider rynku z zakresu techniki napędowej i automatyzacji produkcji, bardzo często uczestniczy w kompleksowych projektach, których celem jest realizacja skastomizowanych aplikacji. Tego typu projekty, wymagające wieloletniego doświadczenia, modułowych rozwiązań i celnie dobranych usług serwisowych, są specjalnością SEW-EURODRIVE. Najnowszy przykład to wykonanie we współpracy z firmami Lean-Tech oraz Budimex systemu do kolejkowania zestawów kołowych przy użyciu automatycznych, zasilanych bezprzewodowo pojazdów dla DB Cargo Polska.

Firma Budimex zrealizowała dla inwestora – Zakładu Produkcji i Utrzymania Taboru Kolejowego DB Cargo Polska – przebudowę nawy pierwszej hali głównej w zakładzie w Rybniku. Jednym z elementów zadania był właśnie wspomniany system do kolejkowania zestawów kołowych. Realizacja zadania pozwoliła na zwiększenie wydajności linii potokowej do regeneracji zestawów kołowych, poprawę bezpieczeństwa pracowników, podniesienie ergonomii linii, wzmocnienie odporności na trudne warunki pracy i obniżenie kosztów utrzymania.

Inwestorowi szczególnie zależało również na tym, aby cały proces, składający się z dwóch odcinków, przebiegał bezpiecznie dla człowieka i produktów, a także na tym, aby udział pracowników w tym procesie był jak najmniejszy, powtarzalny i efektywny. Dlaczego zatem nie skorzystano ze standardowych rozwiązań dostępnych na rynku?

Zastosowanie tego rodzaju systemów nie było możliwe przy tak precyzyjnych wymaganiach, ograniczeniach na hali produkcyjnej oraz masie i kształcie zestawów kołowych, które regeneruje DB Cargo Polska. Ze względu na duże doświadczenie przy wdrażaniu dedykowanych systemów transportowych, przedstawionej ofercie i czasie dostawy, do realizacja tego zadania została wybrana firma Lean-Tech, która właśnie we współpracy z SEW-EURODRIVE Polska przygotowała automatyczny wózek transportowy.

Największym wyzwaniem w czasie przygotowywania aplikacji było to, że automatyczny wózek transportowy działa w bliskim kontakcie z człowiekiem, przez co strefa pracy nie mogła być wygrodzona. Wózki zostały wyposażone w liczne systemy bezpieczeństwa, takie jak skanery ze zmiennymi strefami czy listwy bezpieczeństwa. Wyzwaniem była również duża ilość obsługiwanych referencji oraz ograniczona, dopuszczalna powierzchnia kontaktu wózka z zestawami kołowymi.

Do zasilania wózków został wykorzystany indukcyjny przesył energii MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE Polska. Pozwoliło to zautomatyzować proces przemieszczania elementów do kolejnych stacji serwisowych, bez konieczności ingerencji człowieka. Wcześniej zestaw ważący około 1,5 tony przepychał operator siłą mięśni.

Dlaczego system MOVITRANS® jest idealnym rozwiązaniem? Rosnące oczekiwania klientów dotyczące szybkości i wydajności systemów transportowych wymagają stosowania nowoczesnych systemów zasilających, a urządzenia do bezobsługowego transportu muszą mieć zapewnione stabilne i niezawodne źródło energii.

System MOVITRANS® działa na zasadzie indukcyjnego przesyłu energii. Przesył energii elektrycznej odbywa się w sposób bezstykowy za pośrednictwem przewodu na stałe poprowadzonego do jednego lub wielu mobilnych odbiorników. Urządzenia mobilne mogą być zasilane bez konieczności ograniczających ruch prowadników kablowych i szyn zasilających. Przewód zasilania indukcyjnego może być ułożony na stałe w posadzce lub podwieszony na pewnej wysokości, co w obu przypadkach nie jest przeszkodą dla innych środków transportu.

MOVITRANS® składa się ze stacjonarnych oraz mobilnych komponentów systemowych. Zapewniają one łatwą i prostą integrację z istniejącymi systemami automatyki.

Część stacjonarna i część mobilna oddzielone są szczeliną powietrzną, więc system nie zużywa się mechanicznie, nie wymaga konserwacji i jest bezpieczny. Dzięki temu nie ma również ograniczeń dotyczących prędkości zasilanych urządzeń, a instalacje mogą być wykonane na rozległych obszarach.

Istotną cechą systemu MOVITRANS® jest również odporność na warunki środowiskowe – instalacja może pracować w środowisku zanieczyszczonym i wilgotnym, co znacznie poszerza zakres zastosowań. MOVITRANS® zapewnia ciągłe zasilanie i może być stosowany jako odniesienie dla układu nawigacji. Został zaprojektowany tak, by sprostać nawet najbardziej wymagającym warunkom.

Zalety systemu MOVITRANS®

  • Wyższa produktywność, ponieważ MOVITRANS® oferuje maksymalne bezpieczeństwo systemowe, nie wymaga dużych nakładów konserwacyjnych i jest odporny na zużycie
  • Łatwa konfiguracja, ponieważ dzięki modułowej budowie systemu MOVITRANS® możliwe jest jego dostosowanie do zmiennych zadań oraz wdrożenie modyfikacji
  • Redukcja kosztów dzięki zwiększonej dostępność instalacji oraz długofalowym oszczędnościom nakładów konserwacyjnych

Właściwości systemu MOVITRANS®

  • Technologia opiera się na zasadzie indukcyjnego przesyłu energii
  • Przesył energii elektrycznej przebiega bezstykowo za pośrednictwem na stałe poprowadzonego przewodu do jednego lub wielu mobilnych odbiorników
  • Sprzężenie elektromagnetyczne realizowane jest poprzez szczelinę powietrzną, co nie wymaga częstej konserwacji oraz zapewnia odporność na zużycie
  • Bezstykowy przesył energii nie powoduje zanieczyszczeń i charakteryzuje się odpornością na zanieczyszczenia zewnętrzna
  • Prosta zasada działania zapewniająca ekstremalnie duże korzyści praktyczne

Wszystkie właściwości systemu MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE wykorzystane w wózku transportowym są idealnym przykładem na zastosowanie innowacyjnej technologii, które wpływa na zwiększenie efektywności i elastyczności procesu produkcyjnego, w tym przypadku aplikacji do kolejkowania zestawów kołowych.

System indukcyjnego zasilania stosowany jest również w samojezdnych wózkach AGV.

Firma SEW-EURODRIVE specjalizuje się w tego typu pojazdach „szytych na miarę”, gdyż standardowe wózki AGV mogą być wykorzystane tylko w wąskim zakresie. Często ich dostosowanie do istniejącej infrastruktury, do typu przewożonego materiału lub do specyficznych wymagań klientów wymaga przeróbek, które są kosztowne i czasochłonne, a często wręcz niemożliwe do realizacji.

Istnieje wiele opracowanych sposobów transportu ładunków standardowych, jak na przykład europaleta, ale niewiele jest rozwiązań skastomizowanych. W wielu zakładach, w których transport ładunków odbywa się za pomocą specjalnych wózków widłowych lub suwnic, standardowe rozwiązanie się nie sprawdza. Przykładem może być tutaj transport ładunków wielkogabarytowych lub o dużych masach, gdzie system automatycznego transportu zyskuje ostatnio na popularności.



Utworzono: / Kategoria:
  • Autor: SEW-EURODRIVE Polska
  • “Napędzać świat” – to nasza misja! Chcemy zapewnić każdej firmie produkcyjnej dostęp do innowacyjnych, energooszczędnych rozwiązań z zakresu techniki napędowej i automatyzacji produkcji, aby mogła osiągać swoje cele biznesowe i budować pozycję na rynku w duchu zrównoważonego rozwoju. SEW-EURODRIVE to światowy lider techniki napędowej i rozwiązań do automatyzacji, który dostarcza do Klientów na całym świecie niezawodne i nowoczesne motoreduktory, przekładnie, falowniki, silniki, napędy serwo, rozwiązania safety oraz oprogramowanie. SEW-EURODRIVE oferuje modułowe i energooszczędne rozwiązania, produkty i usługi dla każdej branży przemysłowej, a także wprowadza innowacyjne, zdigitalizowane rozwiązania oparte na usługach chmurowych i sztucznej inteligencji. SEW-EURODRIVE to międzynarodowy lider w dziedzinie techniki napędowej i automatyki przemysłowej. Założona w 1931 roku w Bruchsal w Niemczech jako niewielka rodzinna firma, w wyniku dynamicznego wzrostu osiągnęła międzynarodowy zasięg i zatrudnia obecnie ponad 21 tys. pracowników na 5 kontynentach w 55 krajach,17 zakładach produkcyjnych i 91 centrach szkoleniowych. SEW-EURODRIVE łączy innowacyjność produktów z doskonałą obsługą serwisową i szkoleniową, aby w ten sposób być godnym zaufania dostawcą dla ponad 110 tys. Klientów na całym świecie. Rocznie SEW-EURODRIVE produkuje około 230 tys. motoreduktorów i 55 tys. falowników, a także 20 milionów części zamiennych. SEW-EURODRIVE wyznacza standardy i tworzy najwyższej jakości rozwiązania techniki napędowej i automatyzacji produkcji w oparciu o ponad 3 tys. przyznanych patentów, by wspólnie napędzać świat. Polski oddział firmy powstał w 1996 roku z siedzibą oraz zakładem montażowym zlokalizowanym w Łodzi a dynamiczny rozwój firmy pozwolił na stworzenie sieci biur technicznych na terenie całej Polski, dzięki czemu eksperci SEW są zawsze blisko Klientów. Zaawansowane technologie, systemy automatyzacji i know-how SEW-EURODRIVE stanowią podstawę wyposażenia fabryk przyszłości (smart factory), a profesjonalny serwis dostępny 24/7 oraz bogata oferta szkoleniowa doskonale uzupełniają ofertę. Od wielu lat firma SEW-EURODRIVE uwzględnia w swoich działaniach aspekty ESG. Nasze inwestycje w Strategię Zrównoważonego Rozwoju oraz cyfryzację pozwalają na wprowadzanie innowacji oraz rozwiązań w duchu lean, dzięki którym firma obniża ślad węglowy, a także optymalizuje zasoby i usprawnia procesy. W ten sposób realizuje postulaty zrównoważonego rozwoju, takie jak ochrona środowiska, efektywne wykorzystanie zasobów czy solidarność międzypokoleniowa. W naszej strategii dodatkowym elementem jest Q – Quality, ponieważ wysoka jakość jest wyróżnikiem produktów „made by SEW”, gwarantując długi czas ich użytkowania. Potwierdza to wdrożony w SEW-EURODRIVE Polska system zarządzania jakością i higieną pracy ISO 9001-2015 oraz 45001:2018. Jednocześnie SEW-EURODRIVE projektuje technikę napędową i rozwiązania do automatyzacji w taki sposób, by były najwyższej efektywności energetycznej. Tym samym wspiera Klientów we wdrażaniu rozwiązań mających na celu obniżenie zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych, a także redukcję śladu węglowego. Pozostańmy w kontakcie, by razem napędzać świat: Strona www: www.sew-eurodrive.pl LinkedIn: www.linkedin.com/company/sew-eurodrive-polska/ Facebook: www.facebook.com/SEW.EURODRIVE.Polska/ YouTube: www.youtube.com/user/seweurodrivepolska Instagram: www.instagram.com/sew_eurodrive_polska/
  • Profil Autora
  • https://www.sew-eurodrive.pl

Reklama

Newsletter

Zapisz się i jako pierwszy otrzymuj nowości!



PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ



NAJNOWSZE PUBLIKACJE OD UŻYTKOWNIKÓW I FIRM

Reklama



POLECANE FIRMY I PRODUKTY
  • ÖLFLEX® CLASSIC 110 – elastyczny przewód sterowniczy do różnych zastosowań, w płaszczu z PVC, aprobata VDE, odporność na oleje, 300/500 V, również do YSLY lub YY CPR: informacje pod adresem www.lapppolska.pl Certyfikat zgodności VDE z...
  • PR200 to uniwersalne i łatwe w obsłudze urządzenie zaprojektowane w plastikowej obudowie do montażu na szynie DIN jako alternatywa dla PLC. Przekaźnik jest dostępny w kilku wersjach dla napięcia stałego i przemiennego. Jest wyposażony w cyf...
  • Ekonomiczne monitorowanie i sterowanie, teraz także dzięki panelom 2 generacji. Dzięki odpowiedniemu doborowi funkcji HMI, panele Basic 2 generacji stanowią doskonałe rozwiązanie przy produkcji maszyn lub w małych aplikacjach przemysłowych....
  • Urządzenia XV300 wyposażone są w przemysłowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości z technologią wielodotyku. To, w połączeniu z precyzyjnym i intuicyjnym interfejsem użytkownika, umożliwia operatorom pracę od zaraz. Dodatkowo te wysoko wyda...
  • Autor: Paweł Wiącek, Kierownik Produktu Czujniki Przemysłowe, SICK Sp. Z o.o. SLT – Smart Light Tower, czyli inteligentna optyczna kolumna sygnalizacyjna pracująca po IO-Link   SLT zapewnia elastyczność w wizualizacji przebiegu procesó...
  • Nowoczesne dotykowe panele operatorskie HMI firmy WEINTEK Labs. – Bezpłatne oprogramowanie narzędziowe w pełnej wersji – Precyzyjne, dotykowe ekrany wyświetlające szczegółową grafikę – Obszerne biblioteki komponentów grafi...