Data dodania 23 sierpnia 2019 /

 

 

Rosnące zapotrzebowanie na możliwie jak najbardziej niezawodne i bezobsługowe systemy automatyzacji oraz coraz delikatniejsze komponenty, efektywność kosztowa i energetyczna wymagają stosowania inteligentnych technologii. Odpowiedzią firmy SCHUNK w zakresie modułów obrotowych i wahliwych są nowoczesne moduły mechatroniczne.

 

Elektrycznie napędzany moduł obrotowy SCHUNK ERM ukazuje ogromne zalety stosowania mechatroniki również przy dużych obciążeniach. Moduł ten łączy wysokie momenty z dużą precyzją, co sprawia, że jest on idealny do precyzyjnego pozycjonowania i reorientacji ciężkich obrabianych przedmiotów w produkcji samochodowej. Zwiększa to elastyczność w procesie projektowania, ponieważ spontaniczne zmiany w schemacie przenoszenia mogą być zaprogramowane tak szybko, jak następuje zmiana rodziny części obrabianych. Z drugiej strony jest to skrócenie czasu uruchomienia, ponieważ w przeciwieństwie do pneumatycznych modułów obrotowych, moduły ERM umożliwiają precyzyjne kompensowanie tolerancji w inżynierii instalacji z precyzyjnym ruchem obrotowym.

 

Ponadto, podczas konfiguracji lub konserwacji, możliwe jest działanie modułów z mniejszą prędkością, co nie tylko zapobiega uszkodzeniom, ale również znacznie zmniejsza czas potrzebny na początkowe uruchomienie systemu. Adaptacyjna konstrukcja modułów ERM umożliwia stosowanie wszystkich standardowych przemysłowych silników serwo. Specjalna 4×90 przekładnia, umożliwia optymalne dopasowanie konturów modułu obrotowego i zespołu napędowego stosowanych w modułach portalowych. Standardowe otwory o średnicy 22 mm umożliwiają bardzo zwartą konstrukcję systemu. Osiem zintegrowanych przepustów pneumatycznych dostarcza sprężone powietrze do siłowników pneumatycznych zainstalowanych za modułem. Typ 160 posiada maksymalny moment obrotowy 75 Nm i maksymalny moment napędowy  2 Nm.

POLECANE