Data dodania 31 sierpnia 2017 /

Nowo opracowana technologia połączeń wtykowych pozwala znaczącą zredukować czas potrzebny na zmontowanie układu rozruchu bezpośredniego lub nawrotnego silnika. 

Specjalne gniazda znajdujące się w nowych stycznikach mocy DILM do 12 A oraz w wyłącznikach silnikowych PKZM 0 produkowanych od 1 czerwca 2004 (seria 04) umożliwiają przy użyciu dodatkowych komponentów zmontować układ rozruchu silnika. W tym celu nie są potrzebne żadne narzędzia jak np. śrubokręt.

Elementy technologi wtykowej to poza apratami typu wyłącznik silnikowy i stycznik również:

  • łącznik mechaniczny
  • wtykowy łącznik elektryczny

Łącznik mechaniczny zapewnia połączenie mechaniczne wyłącznika silnikowego ze stycznikiem lub dla wersji nawrotnej z dwoma stycznikami. Tak złożony układ montowany jest na jednej szynie 35 mm. Wtykowy łącznik elektryczny zapewnia połączenie elektryczne obwodów silnoprądowych wyłącznika i stycznika, a dla wersji nawrotnej dwóch styczników.

Zdejmując wtykowy łącznik elektryczny na czas np. remontu w maszynie można zapewnić widoczną przerwę w układzie. Wersja nawrotna poza łącznikiem mechanicznym oraz wytkowym łącznikiem elektrycznym posiada również wtykowy łącznik nawrotny zwierający wyjścia dwóch styczników.

POLECANE